måndag 18 juni 2012

17 juni

Jag är i Kroatien, har hänt så mkt att Jag inte kan skriva allt....
Torsdag fick Jag sovmorron, vi åkte mot skavsta vid 15, trevlig åktur i två Saab med mig, Rickard o björn i en bil o mormor, morfar, mor o far i andra. Framme kom vi på att vi (mor) hade glömt alla växlade pengar hemma (mina o mor o fars) så vi kilade över till flygplatsen o växlade nya på kvällen, tur man har en bankir med sig ;) hotellet vi sov på i skavsta låg precis på flygplatsområdet vilket var enormt skönt, kl 5.30 mötte vi upp moster, Anders, Olivia och Gustav på flygplatsen för avfärd. Efter som vanligt lite småsttul flög vi mot Kroatien. Vi landa vid 9.20 i reijka. Hängde vid den lilla flygplatsen lite o vänta på hyrbilarna (da-1 och da-2) tog de långsamt mellan reijka (lite osäker på stavningen på städerna) o pula, vi bor i en stad som heter veresuela, den ligger kanske 15 min från pula. Incheckningen var tidigast kl 16. Vi badade påvägen till hotellet och förundrades över kroatiernas parkerande, den var hemsk. De har små plutt-bilar o parkerar på trottoaren mellan träd, tight. Går inte att förklara bra...såg i alla fall roligt ut.
När vi kom fram till hotellet märkte vi att det var ENORMT, mkt större än vi trodde, är liksom en hel resort där man kan göra typ allt, som sport, bada, lekland, hoppborgar mm mm.
Vi hade lite problem med våran bokning, vi hade bokat tre 2rums lägenheter på markplan, de fick vi inte. Men efter mkt tjat fick vi tre lgher ganska nära varan, dock på 2e plan och gratis wifi under hela vistelsen (Jag o Olivia blev suuuuperglada).
Lördag tog vi en dag här (vi behövde vila upp oss lite sådär extra, vi hängde vid poolen, Jag o Olivia fick de jätte bra tills mor o moster kom (De är super o vara snygg i bikini). Idag var vi iväg på en slaggs udde. Bada o snorkla. Hade de skönt i solen, mormor skrämde oss genom att ramla, vi får se i morgon hur de verkar. Vi trodde ett tag där att vi skulle få ringa ambulans...typiskt våran klantiga släkt. Vi fick bygga en skugg-hydda för att få lite skugga i detta värma land, och steniga, de får vi inte glömma. Varenda strand är stenig.
De har varit en massa roligt men de är så svårt att skriva ner allt, men Jag kan säga att de är mkt sol, kring 30 grader, mkt skratt, mkt bad, mkt snyggingar, mkt promenader, mkt prat, mkt vin o öl, mkt mat och allmänt semestrigt. Jag har de super hittills!!
Jag hoppas ni har de bra där hemma, nu ska Jag nog sova, lägger med några bilder, Natti!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar